tisdag 20 mars 2012

Blod på Proveradag 7. Jaha

Bara så. J a h a.
Min läkare och jag planerade in att jag skulle börja med Provera en viss dag så att jag skulle vara på mensdag 1,2,3 på måndag då jag har mitt återbesök för att se hur det står till med cystan. Skulle den vara borta så skulle jag vara på en lämplig dag att börja med den fjärde Pergotimebehandlingen.

Förr om åren har jag ALLTID fått mens på Proveradag 8. Alltid. Men när bebisförsöken startade för ett halvår sedan så ändrade det sig såklart. Mensen kom istället 1-2 dagar efter avslutad behandling. På grund av det planerade läkaren efter det schemat.

Såklart att kroppen ska börja strula när man väl försöker och "gör allt rätt". Blödningen började idag. Inte så att jag måste ha tampong eller så, det märks vid toalettbesök, men det snurrar till det för mej.
Hur ska jag nu räkna? Var det en blödning eller beror det möjligtvis på att vi hade sex inatt? Känsliga slemhinnor? Snurrisch. Som vanligt.

Sketans kropp till att bråka med mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar