lördag 17 mars 2012

Faceslap

Kvinnan på mitt jobb som är gravid var visst längre gången än hon först trodde. Det visade sig att hon redan är i vecka 17.
-Det känns helt sjukt inuti förstår du, som om fiskar simmar runt och man kan känna livmodern ganska tydligt, du ska få känna sedan!!!

Skiter väl jag i, tänkte jag. Som tur glömde hon bort att visa opp putmagen och att jag skulle känna på livmodern.

Lite senare under dagen piper det till i telefonen. En gammal kompis som jag inte har träffat på ett par år men som jag brukar prata med i telefon då och då meddelar att hon är gravid och ska ha om ett par månader. Faceslap! Jag är såklart glad för deras skull, både min arbetskamrat och min fina vän och jag visar ingenting för dem, men jag kan inte annat än tycka det sticker till i hjärtgropen! Autch! Bebisboom 2012! Jag som hade hoppats på att få berätta sådana nyheter!

2 kommentarer:

  1. Jodå. 2012 är det verkligen babyboom. ALLA ska ha barn. Utan överdrift. Men.. året är inte slut än ;)

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt så rätt - året är inte slut än! :)

    Det finns hopp hörrn!

    SvaraRadera