tisdag 19 februari 2013

Älskvärda stunder

Godmorgon säger jag, den andra jag tillbringar min tid med sover så gott nere i vagnen. Förmiddagarna är hans sovperiod. Jag hinner pyssla med diverse grejjer här hemma, pula med tvätt, städa undan, fixa med fotografier, blogga, DUSCHA ( fy farao vad jag svettas!! ) och känna att jag kan ha lite egentid.

Lille T.. eller Gladskiten, Kicken, Bajsmannen, Növvlas.. kärt barn har många namn.
I magen kallade vi honom för Kicken + ( efternamnet ) eftersom han var igång ordentligt där inne. När han kom ut och vi bytte 8-10 blöjor första dagen fick han heta Bajsmannen + efternamnet. Eftersom han bökar och növvlar när han ska äta, släpper tuttvårtan, blir förbannad och sparkar och slår med armarna blev det såklart - Növvlas + efternamnet.
Å ja en redig gladskit är han ju också. Ler med hela prickiga tonårsfejjan.

Dagen startade som de andra dagarna har startat, jag tar över honom till vår säng när det är dags för amning. Idag ringde hans matklocka vid 06:30. Lagom till att Papputen skulle gå upp. Jag klädde av honom till enbart blöja och så låg vi och mös i sängen en stund innan han somnade. Så underbart gott att ligga där med honom hängandes i tutten. Han morrar som en liten kattunge som tror att någon ska sno maten för´n. Han növvlar med armar och ben och sliter nurten bakåt så jag tror han snart ska få den med sig. Han tittar djupt in i mina ögon, klappar tutten med händerna, knyter handen runt BH-bandet precis som att han inte vill släppa taget om sin Mammut. Åh lilla älskade vän vad jag njuter av att se dej ligga så. Jag är så glad att vi får amningen att fungerar han och jag. När vi tittar in i varandras ögon är det så jag blir blödig och vill tjuta en liten skvätt.
När han sedan har rapat, och som oftast också spytt upp det överflödiga, brukar jag låta honom sjunka ner mot bröstet så han halvsitter i famnen på mej. Han tittar då alltid upp på mej och ser sådär extra kärleksfull ut. Som att han vet att jag är hans mamma och att det är just jag som livnär honom. Som att han förstår hur mycket älskad han är.

I förrgår gick Dirty Dancing på tvn. Denna gång redan vid 18:00 och ingen blev lyckligare än jag som då skulle kunna hålla mej vaken ända till Nobody puts Baby in the corner-avslutet. Yäääj.
När sista dansen äntligen kom dansade jag med T i famnen och sjöng med i

I´ve had the time of my life,
No I never felt this way before

Yes I swear it's the truth
And I owe it all to you.

With my body and soul 
I want you more than you'll ever know
So we'll just let it go
Don't be afraid to lose control
Yes I know what's on your mind
When you say, "Stay with me tonight"
Just remember

 

You're the one thing
I can't get enough of
So I'll tell you something
This could be love because


T var helt tyst och tittade så storögt på mej när jag vaggade honom i famnen. Flera gånger sken han upp med ett enormt leende och pappa F blev alldeles tårögd. Han kramade om oss och sa att vi är så otroligt fina tillsammans och att han älskar oss så mycket. Hjärtat tog sig ett par extra slag. Sån jättefin stund. Bara vi tre. 
 3 ½ vecka

3 kommentarer:

  1. Tårarna kommer fortsätta flöda... Ofta blir man så stolt och fylld av kärlek och även om dom blir äldre så är det likadant. Elis sa Dumma dig till mig häromdagen och jag liksom Ååå vad fint ;)

    SvaraRadera
  2. Låter som ni har fantastiska dagar tillsammans :-)
    Vart är den fina uggledräkten ifrån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dräkten är köpt för ett par år sedan och då tänkt till en kompis bebis men den blidde aldrig given. Den är hur som hur köpt på H&M. Ingen aning om den finns att få tag i längre..

      Radera