söndag 17 februari 2013

När man tackar gud för att inte vara född i ett annat land eller i annan tid


Känslan när man har ammat bebisen, han har spytt på axeln, halvhänger på bröstet och man känner hur det spränger till i handen som man har runt den lilla rumpan. Man tänker det där gick inte bra, för guds skull behåll greppet runt baken och gå till skötbordet.
Å jajemän, det har nästan nått nackhåret. Vid blöjöppnandet förvånas man över hur mycket bajs det kan vara på en så liten mänska och så lite i en blöjjävel.

Tur det finns rinnande vatten. Badbalja. Och tvättmaskin.

5 kommentarer:

  1. Hej! Jag måste fråga dig något som har med dåtiden att göra. Blev du rådd att ta ovitrellesprutan när du fick positivt på ÄL test? Jag funderar på att göra samma sak men min läkare menar att får man positivt utslag på ÄL test så är det försent att ta ovitrelle. Tacksam för svar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anne! Jag fick besked om att jag skulle testa med ägglossningsstickor för att se ifall hormonet skulle kunna tänka sig att stiga. Om det gjorde det så skulle jag ta sprutan då men ifall det inte skulle ge utslag så skulle jag ta den på en speciell dag.

      Jag fick utslag och tog sprutan. Att det skulle vara för sent har jag ingen aning om faktiskt. Man får ju utslag INNAN ägglossningen sker så vad jag har förstått så pushade sprutan på i mitt fall och gjorde så att jag VERKLIGEN ägglossade.
      Fast å andra sidan om man får utslag så kan det väl inte gå tillbaka och INTE bli ägglossning? Äh nu blev jag väldigt förvirrad hörredu! ;)

      Jag vete sjutton om det var något bra svar till dej! :)

      Radera
    2. Hej!! Tack för ditt svar!! Detbar just det jag ville veta. Mon läkare säger att får man pos utslag på ÄL test så är kroppen redo att släppa ett ägg vilket fall. Men vad jag förstår så kan ju ägglosSningen komma av sig trots pos utslag. Kanske hade du blivit gravid ändå utan sprutan den där gången för ca ett år sedan. Men säkerligen gjorde den inte skada heller. Jag ska prova det nästa cykel! Kram och grattis till barnet!

      Radera
    3. Ja det låter ju vettigt i båda fallen. Kanske hade det gått ändå.. vem vet.
      Hoppas att det fungerar för dej med prover och utslag och spruta. Jag håller tummarna för er!
      Tack så mycket! Kram på dej!

      Radera