onsdag 27 februari 2013

Men morsan fatta lagom, jag behöver en större modell

 Kiss i sängen å ha det bra
ligga lite å fundera
varm om stjärten som en sommarda´
jag tror jag kissar lite mera


Andra natten som han vaknar vid 02 i ett blött babynest. Kiss ända opp på ryggen. Hiva ur vaggan och slänga det på golvet. Bädda om och göra Jesustecken i hopp om att han ska klara resterande timmar utan babynest. När han vid nästa måltid, 05, var torr la jag över honom i vår säng för att springa ner till köket och hämta dropparna men när jag kom tillbaka hade han lagt en redig kisseladdning så det hade läckt igenom igen. I vår säng.
Försiktigt väckte jag F och meddelade att han var tvungen att stiga ur sängen för att vi skulle behöva byta och dona. Högen på golvet ökade markant.

Vad vi gör idag?

Jag tvättar. Han ler.

2 kommentarer:

  1. Måste bara berömma dej............Du skriver helt underbart.Ta hand om dej och de dina.

    SvaraRadera