torsdag 28 februari 2013

Är det inte ena änden så är det den andra

Hej hej solen. Ytterligare en finfin dag! Göttans, det gillas starkt! Idag har vi testat på det här med att ligga vakna från kl 04:00 och framåt. Ingen hit så det tycker jag vi skiter i hädanefter, spörs om barnet håller med mej.

Facebook är ju som facebook är men ibland kan en hitta ena små godingar, som stadens loppissidor t ex. Den har en å annan latcho liten pryl. Som en bärsele. Ännu bättre när det visade sig att den befann sig på endast en 6-minuterspromenad bort så vi tog oss en luftkännare nyligen. Det värmer faktiskt i solen!
Bärselen såg fin ut så vi traskade hem och provade den direkt.

Barnet spydde ner det fullkomligt men jag tar det som ett gott tecken. Han spyr ju på det mesta som han tycker om.

Jag trodde jag skulle göra en smarting när jag införskaffade ett par dreglisar, kanske man kan undvika att få hela spyan på sig själv tänkte jag.. Jovisst, fungerar finfint. Det är bara det att nu läcker det i andra änden. Han kissar hästaskvättar så den där lilla blöjan hinner inte med att slurka åt sig allt. Dessutom har jag nu efter tredje natten i rad och trots blöjstorleksbyte kommit underfund med att det är nog märket som är felet. Libero slösar inte med material vid höfterna. Pampers däremot verkar ha fattat den galoppen och än så länge...peppar peppar det är bara någon timme sedan jag packade ner honom i en större modell Pampers, så har det inte kommit något JAGÄRDYGNSURMORSAN-skrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar