måndag 25 februari 2013

BVC-besök och glädjande vågresultat

Idag var det dags för BVC. Såhär dagen före hans 1 månadsdag visar vågen 4320 gram och måttbandet 53,5 cm. Han växer och blir stor. En liten tår faller för att det går så fort och att han inte längre är så liten och ömtålig. Men vad gott att han mår bra och är fin! Låren har fått sig ett par veck och dubbelhakan, ja den går inte att missa :)
Jag tog upp det här med hans glupskhet som medför kräkningar, magont, gråt och skrik, hickningar och gasproblem. Vi har sedan tidigt kört med Minifom-droppar men senaste dagarna så har han varit lite extra kinkig. Inte kommit till ro och haft mycket magknip.
Tanten tipsade om magmassage och Sempers magdroppar så nu har jag en broschyr att läsa och droppar att ge imörabitti. Hoppas att det kan lindra hans bekymmer för det gör ont i mej när han mår sådär taskigt. Jag är själv laktosintollerant så jag vet hur magont känns. Inget man önskar någon annan. Allra helst sin lille bebis.

Jag tog till mod och sa att jag ville byta BVC-sköterska och hon skrev upp det och skulle undersöka saken. Hon undrade vad orsaken var och jag sa att det är av personliga skäl, jag vill inte gå till henne. Jag tänkte här tar det säkert hus i helvete när jag säger så men hon tog det bra och skulle se vad hon kunde göra. Gött.

Efter besöket fortsatte jag promenaden till EKO och införskaffade oss en badrumsvåg. Jättefint och härligt väder att promenixa i, blöt asfalt och värmande solsken. Kom igen nu våren! Det var den längsta rundan hitills men det gick bra. Jag har inte så ont nu på kvällen som jag misstänkte att jag skulle få så hoppas att bäckenet kan rätta till sig snart.



När jag kom hem var jag ivrig på att slita opp vågen för att få svart på vitt hur jag ligger. När jag blev gravid vägde jag 66,5 kg. Inskrivningsvikten på förlossningen var 78,9 kg. Den 28:e januari ( då T var 2 dagar gammal ) vägde jag 73,7 kg. En minskning på 5,2 kg.
Idag, 4 veckor efter förlossningen väger jag 68,4 kg! Jag har gått ner 5,3 kg på 4 veckor och har nu endast 1,9 kg kvar till startvikten. Wohoo!


Kul att jag köpte en våg som var gjord av glas så man måste knipa med benen för att inte hela muffen ska visas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar