fredag 1 mars 2013

Som femveckors grabb gillar jag

att sitta i babysittern. Men jag vill ha sällskap och någon som pratar med mej annars blir jag skitsur.

 mitt babynest. Å det är så fint att knoppa i. Jag har markerat mitt revir rejält. 
Nerkissat och nerspytt så det luktar mej alla gånger. Mm..

att åka i vagnen. Jag somnar innan vi har hunnit ur kåken. Morsan håller inte med men jag gillar att den late fan som skottat snö i vinter har slarvat sådant, det guppar gött och killar dödskönt i kistan.


Orkar inte morsan gå med mej så fungerar bilen alldeles ypperligt. 
Jag har nog åkt halva stan runt men tyvärr missat 95 % av det.

 att bada. Japp. Första doppet på sjukan gallskrek jag, satans barnmorska som hällt i så kallt vatten. Nä, lite varmare ska det vara och mycket olja. Trist bara att det ska vara så förbenat kallt när man kommer upp.
Magknipen sitter som ett frimärke på arlset, den går inte bort helt. Men att få mag- och ryggmassage är grejjer det. Bäst att hålla i sig i spyduken också så jag inte trillar ikull.  

 Sen är jag ju en redig nakenfis också. Att få ligga i enbart blöja ( ja nu senaste tiden har jag fått en skyddande plastduk under arslet ) i sängen på morgonen efter att jag har ätit och spytt är dagens höjdpunkt.
 
 Jag kan i stort sett ligga hur som helst. Detta var idag på förmiddagen 
när morsan och farsan tittade på 3-milen. Guuu så långtråkigt.

Igår låg jag likadant över mammas mage, armarna hängde på varsin sida och så snuttade jag tutte och somnade med nurten i munnen. Aaa livet är rätt härligt hörrni. Kalla mej livsnjutare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar