onsdag 13 mars 2013

Å på frågan kan man fastna i en diskmaskin svarar jag absolut

Barn i viss ålder har ju armar och ben åt alla håll som är svåra att tygla. Barn i viss ålder och så Malin. Imorse när La Familia gjorde sig klar för skola och jobb plockade jag ur diskmaskinen. En liten skål som låg upp och ner hade lyckats fastna mellan två spjälor i den översta backen och jag stack inunder pekfingret för att lirka loss den.

Jag sitter fast, pep jag. Va, sa Noah, har du fastnat i diskmaskinen?! Mycket riktigt. Fast satt skålen och fast satt jag. Frank fick komma och lirka loss oss båda.

Hur lyckas du med allt Malin, undrade Frank.

Hur hade jag löst det om de hade hunnit åka, undrar ju jag. Hade jag fått stå där till kl 17:30. Mej hade det kanske inte varit någon nöd på, jag hade ju kunnat knapra på något halvtrevligt ur soppåsen, värre hade det varit för Truls som låg i vagnen ute i hallen.

Ja men jag skulle ju bara..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar