söndag 10 mars 2013

Sök för guds skull inte till Idol morsan



Varför ska man sova när man kan ligga vaken och böka, vara förbannad och skrika i över en timme, säger Mini-Hansen.
När jag tillslut stod helt tom på söva-ett-barn-förslag och hade sjungit alla mina gräsliga truddelutter beslutade jag mej för att nä barnet är inte alls villigt att samarbeta överhuvudtaget så jag kan lika gärna dra igång dammsugaren så jag får bort sandlådan vi har i hallen.

DÅ somnar barnet.

Amentacksomfan. Gräsligt sjungande halvt ihågkomna barnvisor går alltså fetbort. Snabeldrakens entoniga väsande ska det vara. Då vet jag.

Jag har lekt snubben med slägga i Rusta ( är det Rusta ) -reklamen. Fast jag har inte varit lika duktig som honom för jag har ingen slägga och insåg ganska snart att njaaee handfatet ska jag nog låta bli att slå sönder. Borde nog ha lite hum hurvida man stänger av vattnet INNAN en sådan sak kan demoleras.
Badrummet är nu naket, varken badrumsskåp, knoppar, hyllor, duschdörrar eller sketrullehållare existerar. Det var ju redigt roligt det. Synd att jag inte har en slägga och sån där bra utbildning. Då jääälar hade det varit hejbaberiba där inne.

Skita-ner-hela-kåken-och-släppa-allt-där-man-står-gubbarna börjar med badrummet nu till veckan. Imöra? Det kommer bli så fint så. Men vägen dit.. huamejja.. nog för att T gillar dammsugarljud men jag tror inte att han kommer bli lika exalterad när gubbarna ska borra golvbrunnen...

Moster F for hem i förmiddags. Vi har haft ena rediga goa dagar. God mat, på tok för mycket godis, promenader och bebisgos.


 
T har jultomtebesök varje gång moster kommer hit ;) 
Denna gång fick han en Lundmyr-mössa, en bok, nappar och dessa fina pjuks!
Tack moster! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar