fredag 15 mars 2013

Vart tar tiden vägen?!

Jag har lyckats sparka igång min gamla dator. Joho.. sant. Den faan som jag har svurit över så många gånger. Dagen är inte ett undantag. Eftersom jag ville rädda alla bilderna från den till min externa hårddisk var det bara att spotta sig i händerna och ta tjuren vid hornen. En gång dog den själv och två gånger gjorde jag aktiv dödshjälp på´n men sepåfan - alla bilderna är i säkerhet och jag kan andas ut.

Så mycket gamla kort det var!! Flera tusen. Kort från 2010 och framåt. Alldeles konstigt att se kort på kidsen från den tiden då jag kom in i detta pussel. Så små!! De var ju bara 3 och 4 år! Lille S som jag har burit så många gånger t ex från bilen och in till sängen, den lille tjejan. Bahaa..inte längre, igår hade hon somnat oppe i N´s rum när de kikade på barneteve och jag tänkte att jag skulle bära ner henne till sitt rum. Jag har inte burit på henne sedan innan graviditeten och fick därför en smärre chock när jag lyfte upp henne. Stora flickebarnet!

Ja tiden går men inte hänger man med i svängarna. N går i ettan och S börjar förskolan om 5 månader. DET är skevt. Inga dagisbarn längre utan två skolbarn. Ja å T då. Lille plutt. Direkt när han kom så var det som att N och S växte varsin halvmeter. Så stora de blev. När hände detta?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar