onsdag 27 mars 2013

Onsdag

 

Idag började våren. Det bestämde jag. Ut med ungen, hänga tvätt och tömma blomlådor på fula torkade ljungplantor - det är vååår! Temp.mätaren visade 28,3 grader vid ett tillfälle - jösses tänk när det är så varmt på riktigt! Jag längtar! Truls tjorvade mitt på dan och sov ett par minuter och illtjöt och sov ett par minuter igen.. så jag packade ner honom och tog en promenad. Han somnade på stört och sov sedan utomhus i fyra timmar. Han gillar verkligen sin vagn och att sova ute.
Promenaden var egentligen tänkt att bli spåret runt på ca 3,6 km men när jag kom till den andra delen upptäckte jag att det var mest ett gyttjehål så det blidde den lilla varianten på 2,5 km. På hemvägen raffsade jag åt mej lite björkpinnar och pyntade med fjädrar att ha både ute och inne.

Vi har firat påsk idag. Tanken var från början att ta det imorgon men vi ska ut på tur och kidsen åker till deras mamma på fredag förmiddag men det gick lika bra det. Jag ritade skattkartor till kidsen så de har fått jobba lite för påskägget, de gillar ju det där med att leta efter överraskningarna. De stora barnen fick godis och lite annat roligt som tatueringar, klistermärken, ett kortspel och nagellack + manikyrklistermärken och hårband i sina ägg och det gick hem alla tiders. Truls han fick en bitmojjäng och även två Kinder-harar. Men såå synd att ungen inte får äta sånt.. hö hö..

ÅH..!! Vårt badrum är klart. Eller nästan! Det är det elektriska som fattas och det ska monteras imorgon. Jag har både premiärkissat och premiärduschat! Hotellkänslan infall sig ordentligt när allt kom på plats, det blev så fint! I kommoden har vi köpt platsinsatser att ha allt plickoplock i. Till Siris och min stora glädje, det är rena rama kvinnfolksdrömmen ju! Olika fack till smycken, hårband och alla dessa satingens hårklämmor som Frank uttrycker det, de ligger överallt och ingenstans. Nu har de en egen liten höla att ligga i. De första veckorna åtminstone..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar