fredag 22 mars 2013

Fredag

Å hej, lyft ögonlocken Malin. Idag kändes det som om det vore måndag och jag skulle åka till jobbet. Å Skalman han är tlöööött. Tlöööött.
Tur man hinner ta på sig lite kläder innan hantverkarna kommer också. Men det är bra, vi är ju som oftast oppe vid den här tiden, det var bara idag som vi alla tre låg kvar lite extra i sängen och hade god pratstund med lillgrabben. Han är ju för rolig på morgonen, ja mitt i natten vid 02-måltiden är han också en gladskit som ligger och ler så nöjt så, "pratar" och håller låda en stund. Annars söver han mest. Faktiskt. Sover och växer.

Som nu, han somnade gott i dubbelsängen med en filt på sig, runt sig och under kinden. Han vill vara inbonad till max. Spydukarna brukar jag gotta till hos honom och han borrar in ansiktet i dem. Igår när han vaknade vid ett tillfälle hade han spyduksfrottémönster på halva ansiktet, stackarn.

Om ett par timmar ska vi vara på BVC för läkarundersökning, vägning och mätning. Jag gissar på att han väger 4900 gram och är 57 cm. 

Fredag idag då. Fredag som i kort arbetsdag för pappan, fredag som i att syskonen kommer hem och fredag som i Farm..näää.. vad ska man nu roa sig med på fredagkvällen när alla bönnera har åkt hem. Friends kanske? Jösses vad jag har spelat sönder dem skivorna under graviditeten och även nu efter! Älska Chandler, han gör hela serien! Är det bara skit på tv:n så matar vi ett par avsnitt mannen och jag. Tröttnar gör man aldrig. Världens undergång den dagen som skivorna inte alls vill spelas mer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar