lördag 23 mars 2013

Lördag

- Oj vad han har vuxit Malin, han är en stor kille nu!, sa kidsen när de såg Truls igår.
Klart att det blir skillnad på storlekarna när deras andra lillebror bara är tre veckor gammal. Jajamensan två småbröder kommer de har i sina hasor framöver.

Idag tog vi en promenad till Kvantum och handlade bland annat lördagsgodis. Siri tyckte det var en väldigt dum idé att promenera dit när vi faktiskt har en fin bil i garaget. Men att röra på de små benen skadar då inte. Själv har jag blivit van vid det nu, jag saknar inte bilen lika mycket längre. Ska jag någonstans så är en promenad liksom självklart. Det var riktigt skönt i förmiddagssolen, den värmde gott på de vinterröda kinderna. Truls har en fin fårafi... fårafäll i sin vagn. Bestemor gjorde den till Noah när han var liten så nu får lillebror gotta sig i den. Jättevarm och fin! Barnet somnade på väg ner till affären och sov sedan 3 timmar ute!



Där inne i luddet sover han som godast. Jag tog även en kvällspromenad på 1 timme och han sov som en stock under tiden och vaknade med ett leende när vagnen stannade på hemmaplan.

 Det här med att bada hörrni. Det är inte kattskit!



 Imorgon ska jag och Truls ut på tur. Det ser vi fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar