måndag 25 mars 2013

Måndag

- Vi kommer imorgon vid 7, säger de ena dagen och dyker upp halv 9. 
- Nästa fredag är det klart, och så drar det ut på en vecka. 
- På måndag är vi hos dej på morgonen och mjuksfogar...
VILKENJÄVLAMÅNDAG, säger jag.
Nisse Pisse Päronpung väntar på att Pelle ska göra klart så att Kurtan kan fortsätta och förbereda så att Bengan kan avsluta det som Bertil har gjort.. 

Jag. Blir. Så. Trött.

Jag dammsög och moppade golvet vareviga dag förra veckan. Det har stått saker i hallen i en evighet känns det som å visst jo, det måste det få göra men kan man inte som hantverkare åtminstone stampa av sig halva vintern som har fastnat under kängorna? Det skener folk in och ut och jag vet inte hur många gånger som jag snällt ( ja faktiskt! ) har påpekat att det vore lite gulligt om de inte lät döwwa stå öppen allt för länge eftersom jag det bor en liten unge i kåken.
Men jag får se det som så att det är tur det inte är köket som renoveras och vi hade fått leka scouter och elda med stormkök alt. en sådandär mojjäng med en platta på. Hua..


Taget igår morse. Bästa sättet att vakna på tycker både mor och son.
Det är ju mest sådär man vill ligga hela dagarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar