söndag 17 mars 2013

Utflykter och amningshjärna

Helgen börjar lida mot sitt slut, dagarna fullkomligt flyger iväg. Vi har varit ute på tur dessa dagar, igår åkte vi och hälsade på hos Frida och Erik i Grännatrakterna. Mitt ute i ingenmansland. Truls han somnade så fort Frank vred om bilnyckeln och sov hela vägen dit. Där vaknade han till och käkade en slurk och sov sedan resten av tiden och hemresan. Inget svårt barn att ha med på resor så att säga. Bara det skakar och guppar lite så söver han som bäst, bil eller vagn. Jag trodde jag skulle frysa till is för helskotta vad kallt de hade det. Nog för att jag brukar frysa men HÖRTTALASOMVED?!
Vi tog en promenad där ute i böleskogen och hälsade på både häst och hund. Det luktar baaajs sa jag och skrek åt Frida att inte köra i bajshögar längst med vägarna. Hon tittade på mej och sa att jag skulle vara glad att det inte är sommar och +30 grader. Hej stadsbo.

I förmiddags var jag och Truls på besök på mitt jobb. Tanterna blev redigt glada och ja personalen också. Kul att träffa dem men samtidigt så hoppas jag att mammaledigheten går låååångsamt. 

Å nyligen kom vi hem från en 4,5 km promenad runt stan, det blåste rätt kallt men väldigt gott med solsken på kinderna. Så skönt att kunna traska runt med bäckenet på relativt normalt vis nu. Barnet - ja han sover fortfarande ute i friska luften.

Amningshjärna eller allmän tankeförvirring. Något är det ju. Nu är det andra gången som vi har lyckats slarva bort vår tvättstuge- och sopnyckel. Förra gången märkte vi inte ens det själva utan det var den ansvariga för området som knackade på dörren och undrade ifall vi saknade något. Jag började räkna man och barn i huset..
Idag kliade vi oss nästan hårlösa när vi inte kunde komma på vart vi har lagt den, vem som använde den sist eller vilken jacka/byxor vi hade på oss. Vi rev igenom kåken fullständigt, barnvagn, skötväska, kläder, bil men icke då. Fick tillslut gå och låna grannens nyckel för att bli av med blöjpåsen i hallen.
När jag sedan knackar på hos den områdesansvarige och hon öppnar lägger hon upp ett megaflin, vänder i dörren och går och hämtar nyckelknippan.

Ja, jag har nyss fött barn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar