tisdag 22 november 2011

Dagen före tredje starten

Vilket grått väder hörrni. Lagom trist och tråkigt. Sitter här vid köksbordet och snyter, snörvlar och hostar om vartannat. Höstbakterier. Dagisbakterier. Är de inte för härliga!

Är ledig idag och har inga som helst planer. Jag väntar mest på att det ska bli morgondag så jag får svälja första tabletten Provera. Jag såg innan att det tabl.paket som läkaren skrev ut sist bara låg på 5 mg. Jag har tidigare alltid tagit 10 mg. Tur jag upptäckte det annars kanske det hade blivit lite ruckande på mensstart och så, det hade varit tråkigt eftersom vi kommer få ett rätt tajt schema innan min kära sambo åker iväg under jul.

Så är det det här med min nuvarande cykel. Är idag på dag 11. Förra månaden hade jag ägglossning någonstans runt dag 16-18. OM kroppen skulle förstå såhär månaden efter så kanske en ägglossning kan falla in typ söndag-tisdag. Jag är lite sugen på att börja med ägglossningsstickor strax före helgen bara för att liksom se IFALL. OM det skulle bli så och OM det skulle ta sig så har jag BIM den dagen som jag ska boka in ett VUL till min pergotime-cykel. Det blir snurrigt det här, det hör jag ju.


Proverastart ( )
Mens ( )
Pergotimestart ( )
VUL med finfin äggblåsa ( )
Ägglossning ( )
BIM, testdag ( )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar