lördag 26 november 2011

Jaha, vad var det nu då?

Så förvirrande det ska vara då.

Jag började i onsdags med provera för att starta tredje försöket. Tanken var att få mens nästa helg. Men redan på dag två ( torsdagskväll ) så började jag få en blödning. Tänkte att det kanske bara var en blodflytning, men det fortsatte även på fredagmorgonen. Skumt tänkte jag. Hur ska jag nu göra? Ska jag avbryta med provera? Starta med pergotime på dag tre eller hur ska jag räkna? Ringde kk för rådgivning och fick svar på att jag inte ska ta mer provera. Det har blivit en obalans i kroppen. Jag var på cykeldag 12 när jag startade medicineringen och ja, det blev något knas på vägen helt enkelt. Jag skulle inte heller börja med pergotime utan avvakta och se om det höll i sig. Ska höra av mej igen i slutet av nästa vecka för vidare rådgivning.

Jag blödde som sagt igårmorse. Men sedan har det varit lugnt. Inget blod alls på kvällen så vi kunde ha sex. Har haft det nu varannan dag för att liksom maxa chanserna om min cykel kanske får med sig hormoner från föregående pergotimekur.

Men nu vet jag inte vad jag ska tro. Mensen varade bara en kväll och tills morgonen. Eller mens? Vad kan det kallas? Mellanblödning? Jag testade med ägglossningsstickor i torsdags och tyckte att mina streck var starkare än vad de brukar vara. De var inte lika starka som kontrollstrecket, men inte långt ifrån. Annars brukar jag ju bara ha svagt, svagt streck. Blev lite förvånad faktiskt. Och jag har haft lite känningar i nedre delen av magen. Vänstersidan igen. I går och idag har jag inte testat med ägglossningsstickor. Jag har bara låtit det vara. Vi har sexat varannan dag nu och kommer fortsätta med det ett par dagar. Kanske, kanske så har det blivit/blir det en ägglossning. Fan, det vore redigt fräsigt!

Men som sagt, så förvirrande det ska vara då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar