tisdag 1 november 2011

Sjukhusbesök. IGEN.

Svullnaden smyger sig tillbaka. Det gör fortfarande väldigt ont. Mina bröstvårtor ömmar och jag har de senaste 2-3 nätterna vaknat av att jag har haft så ont och att jag är pinkenödig.

Spelar kroppen mej ett spratt, eller va?!

Jag förstår verkligen ingenting längre. Har inte en aning om hur min kropp fungerar eller vad den vill.

Hur som hur. Jag skulle ju höra av mej till KK igen om svullnaden återkom. Så jag ringde opp dom idag. IGEN. Jag känner mej tjatig och "i vägen" men tycker att jag har rätt att få reda på hur det ligger till med min mage. Det här är oroväckande rakt igenom. Varför svullnar jag igen? Tänk om äggblåsorna inte släpper utan växer vidare och istället blir stora cystor..

På KK togs en massa prover, bland annat så hade jag 37,7 i temp. Mina äggstockar har blivit liiiite större. De ligger på över 6 cm och mina äggblåsor växer lite grann de också. De ligger på över 3 cm.
Läkaren sa att det är ingen akut försämring så att jag måste läggas in. Men det är heller ingen förbättring. Jag har min återbesökstid på måndag så det är till att vänta tills dess. Men blir det akut innan så är det bara att höra av sig. IGEN.

Så tröttsamt.

Jag frågade om det var ägg eller äggblåsor eller cystor. Men fick inget direkt rakt svar ( + att läkaren bröt på tyska) Han sa att det var äggfolliklar och att de förmodligen kommer att spricka. Men om de innehåller ägg vet man inte. Lite senare kallade han dom för cystor. Med andra ord, jag blev inte ett dugg klokare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar