lördag 5 november 2011

Jag är supertaggad på läkarbesök

Idag är jag på cykeldag 24. Fast spela roll egentligen. Kvitta lika i detta läget.
Jag får la mens någongån eller så blir det att ta till Provera. Vore ju rätt gött om man får ett blodprovssvar som visar ägglossning. Kanske kan ett ägg ha fattat galoppen och liksom lossat förra veckan? Vem vet..

Även att läget är som det är med mina äggstockar och äggblåsor, värk och fan o hans moster så sitter det ändå rätt fint i hjärtat när jag vet att kroppen ändå hajjade till på dubbeldosen. Sen att det gick överstyr är ju en annan sak. Men i mitt (just nu) optimistiska tillstånd så känns det som om att nu är det "bara" att finjustera in de små detaljerna som gör att bara ett eller två ägg blir i bra storlek. Jag fattar att detta inte är en simpel grej. Men jag låtsas och drömmer mej bort lite. Eftersom jag ändå reagerade på medicinen så är ju inte mina kvinnliga organ helt ute och cyklar. De behöver ju bara en redig spark i röva!

Jag väntar med spänning på blodprovssvaret och skulle det visa sig att nix, ingen ägglossning denna gången, ja då har jag ju ännu mer argument till att få Ovitrelle-sprutan ordinerad. Eftersom jag får äggblåsor men de måste kontrolleras och sedan "aktiveras" med sprutan!

Jag känner att jag har en jävla massa kött på benen inför detta läkarbesök. Jag är supertaggad att möta min läkare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar