torsdag 3 november 2011

Nu har jag en fundering

Jag har googlat, sökt och diskuterat på Familjeliv. På måndag ska jag träffa min ordinarie läkare och ska då ta upp min tankebana med henne.
På måndag får jag reda på hur mina äggblåsor ser ut. Jag hoppas ju för allt i världen att de ska brista eller tillbakabildas innan dess. Har en känsla av att jag annars måste vänta ut dom och får inte börja med nästa behandling innan det är "fritt" i äggstockarna!

Men till min fundering...

Ägglossningsspruta. Ovitrelle, som den heter. Det borde ju vara något för mej.
Jag får ju äggblåsor av dubbelkuren. Men uppenbarligen så släpper de inte när de ska utan bara fortsätter att växa och jag blir överstimulerad.
Kan man inte göra som så att jag får ta 1 ½ pergokur (dubbel var kanske i överkant) och så får jag komma på VUL säg på dag 15, 16. Är det då ett eller två äggblåsor i bra storlek så får läkaren bedöma vilken dag som en ägglossning kan tänkas ske. Fram till den dagen får jag testa med äl-stickor och har den inte gett utslag på den dagen som läkaren trodde så kan jag ta ägglossningssprutan!

Tjupp, tjupp. Enkelt eller hur? Låter inte det hur logiskt som helst..?

Alltså jag borde ju bli gynekolog - jag hör ju det! Ha ha

4 kommentarer: