tisdag 8 november 2011

Kroppen vill säga något. Men vad?

Jag mår konstigt. Annorlunda. Different you know.

Antingen så spelar kroppen mej ett spratt. Eller så håller jag på att bli tokig.
Eftersom det är min första cykel med konstaterad ägglossning så vet jag ju inte hur man borde må. Jag har ju aldrig känt av en ägglossning tidigare. Jag har heller aldrig varit överstimulerad. Jag har inte tidigare reagerat på Pergotime.

Jag har inte en aning med andra ord.

Men idag är det cykeldag 27. Det vet jag. Så långt är jag med. Och att jag mår konstigt. Det tråkiga är bara att jag inte vet exakt vilken dag som ägglossningen skedde. Min läkare sa att jag skulle utgå från cykeldag 14. Alltså är BIM imorgon. Dessa räkningar alltså. Man blir ju vindögd för mindre.

Så. Om vi säger att jag hade ägglossning lite senare. Kanske runt 17:e, ja då har jag BIM på lördag. Läkaren sa att om inte mensen dyker upp inom några dagar så ska jag ta ett graviditetstest. Hon menade på att det kunde vara möjligt att det blir så. Jag tittade lite oroligt på henne med tanke på mina äggblåsor. Har jag fyra nu så vet man ju inte hur många som skvätte iväg under ägglossningen. Hua.

Om nu BIM är imorgon så skulle jag kunna ta ett test imorgonbitti. Men njaaae. Jag vete sjutton om jag törs alltså. Läskigt värre.

Mina rosa flytningar har försvunnit. Det var lite imorse.
Jag har fortfarande ont i magen
Är svullen
Har ont i svanken
Bröstvårtorna ömmar lite
Rapar och är gasig
Taskig mage
Känner mej konstig i kroppen, känner liksom inte igen denna känslan
Illamående som kommer och går. Fick gå och lägga mej idag när jag hade ätit. Trodde jag skulle kräkas!

Som sagt. Vad händer egentligen?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar