torsdag 10 november 2011

Nu har jag tröttnat på överstimulering

Japp.
Ordentligt.
Jag jobbade fullt kvällspass igår och min fina arbetskamrat tog det tyngsta, men det är ändå jobbigt att bara skena fram och tillbaka i korridorerna och liksom hålla igång. Att jobba som uska på en vårdavdelning kräver fysisk ansträngning vare sig man vill eller inte. Man måste hela tiden lyfta, vända, förflytta någon. Och man använder ju rygg och mage vad man än gör.
Jag hade väldigt ont när jag kom hem och fick flertalet "knivhugg" i magen under kvällen och natten. Jag vaknade inatt vid ett par tillfällen av smärta.

Illamåendet sitter i. Jag vaknade även idag med illamående. Det tär på en alltså. Om jag hade vetat att jag är gravid och att det beror på det, fine! Då hade jag kunnat ta det. Men att nu inte veta vad som händer i min kropp. Att det tillhör min överstimulering får mej att bli orolig. Det avtar liksom inte det här. 

Det är snart två veckor sedan jag åkte in akut till förlossningen (lördagen) Under dessa två veckor har jag sökt läkarvård hela fyra gånger.

Femte blir om en liten stund. Jag ringde igår och fick svar att jag ska vila och ta det lugnt. Annars blir det värre och jag riskerar att bli inlagd på sjukhuset med dropp.

Spörs och se vad läkaren säger idag. Bara inte min äggstock har vuxit ytterligare! Hoppas!!

Ont i magen
Ont i svanken
Knivhuggsattacker
Illamående
Yr
Huvudvärk
Orokänsla i hela kroppen
Taskig mage

Cykeldag 29

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar