tisdag 15 november 2011

Med lussebullesmet på händerna ska det pökas vilt

JAA!

Idag har jag varit hos min läkare och fått mycket positiva svar! Jag har inte längre någon överstimulering utan äggblåsorna var borta och mina äggstockar var återigen i normala storlekar. Min läkare var lika förundrad som jag över synen på VUL-skärmen. Hon skakade på huvudet och berättade att alla kollegor som hon har pratat med är lika förvånade över min reaktion. Att man inte reagerar någonting på enkelkur för att sedan bli överstimulerad på dubbelkur är tydligen väldigt ovanligt.

Jag frågade om man inte kunde köra på med en enkelkur redan nu eftersom det för det första ser bra ut men också att kroppen kan ha lite hormoner kvar så då kanske det räcker med en enkelkur. Tillsammans kanske det blir en bra kombination. Hon var med på mitt tänk, men ville att vi skulle avvakta denna omgång och låta kroppen vila. På många kliniker har de som regel att man bara stimulerar varannan månad just för att det ligger kvar i kroppen och att det kan göra så att man ägglossar månaden efter. Av sig självt liksom.

Jag berättade att jag och min sambo inte kommer fira jul tillsammans på grund av jobb och att vi kommer befinna oss på olika platser. Plus att jag ska resa bort i två veckor efter nyåret. Hon tyckte att det skulle vara tråkigt om vi inte får försöka nästa omgång förrän i februari och vi satt och filurade med kalendern och kom fram till att vi knölar in ett försök nu innan julhelgen.

Det blir så att jag kommer ha två lite tätare mensperioder nu, men vad gör det. Om vi får ett försök nu innan så är det guld värt.

Så. Idag är det cykeldag 4 och vi ska avvakta med mediciner. Mensen väntas vara slut innan/under helgen. Nästa vecka (onsdag) ska jag börja med Provera för att framkalla mens. Den kommer förhoppningsvis 4-5 december. När den har kommit så ska jag boka in ett VUL på cykeldag 10-11 för att se om det har påverkats något. Då har vi 9 dagar på oss att pöka järnet innan min sambo åker iväg. BIM blir 1-2 januari. Ett par dagar efter åker jag utomlands, så antingen har det tagit sig och jag testar positivt eller så kommer jag ha mens de första dagarna på min resa. 

Det blir tajt schema, det är mycket som ska klaffa. Men väldigt najs om det skulle fungera att genomföra!
Det blir ju en del aktiviteter under julveckan för oss. Det ska pökas, bakas pepparkakor, pökas, slås in julklappar, pökas, kläs gran, pökas, bakas lussebullar, pökas, pyntas och pökas lite till..

men äre jul så äre..

2 kommentarer:

  1. Hehe. Vilken mysig julvecka! :)

    Själv har jag och sambon fått vår första tid på sophia hemmet nu. 9 januari :/ Så segt att behöva vänta 2 månader till.. Hoppas verkligen att vi får börja med sprutorna direkt och att vi inte behöver flera besök där innan man börjar.. Vill ju ha bebis nu!

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Det blir julmys om något, vi får passa på att sexa hela veckan eftersom vi inte kommer fira jul tillsammans sedan.. Så OM det blir ägglossning så lär vi säkert pricka in den.. ha ha..

    Okej! Skönt att ha fått en tid, visserligen långt fram, men att man ändå vet att DÅ kommer vi få hjälp.. detta att vänta tar ju kål på en..
    Hoppas att ni får börja med sprutorna rätt snart också! Kommer hålla tummarna stenhårt för er då!

    Ja, det är ju så, nu när man har börjat denna resan så vill man ju såklart bli gravid så fort som möjligt.
    Men man får ibland stoppa och liksom skaka om sig själv och tala om att DET KOMMER, KANSKE INTE JUST NU, MEN DET KOMMER!

    De flesta lyckas ju faktiskt. På ett eller annat sätt!!

    Kram på dej Therese!

    SvaraRadera