fredag 4 november 2011

En mammas fina omtanke

Min mamma vet om vår resa och vad vi går igenom. Nu när jag har varit hemma från jobbet och har haft ont i 1 ½ veckas tid så har hon ringt och sms:at och frågat hur jag mår och så. Fina mamma. Vi kan ha delade meningar om mycket, jag kan snäsa ifrån henne vissa gånger men hon är ändå min älskade mamma. Hon har stått vid min sida genom åren och har aldrig svikit när hoppet eller kriser har knäckt mej.
Hon gör allt för sina barn. Släpper allt och åker land och rike om det skulle vara något.

Igår fick jag ett brev på posten. Ett fint skrivet brev och en blomstercheck. Jag blev jätteglad och rörd och knatade iväg till närmsta blomsteraffär och köpte en fin blomma, kruka och bokstäverna H O P E.
Ställde det på vår spegelbyrå och jag ler när jag går förbi och tittar på det.
Så skönt att hon vet om och att man kan prata med henne när det känns tungt och ledsamt. 

Fina, fina mamma!

2 kommentarer:

  1. Mammor är verkligen bra att ha, min mamma är likadan. Jag har rätt många i min närhet som vet om vår resa, så jag har folk att prata med. Det är skönt. Men ibland skulle man vilja ha någon som är eller har varit i samma sits. Tror inte att folk riktigt förstår hur det känns.

    SvaraRadera
  2. Ja, mammor är värdefulla!

    Jag har en del vänner och arbetskamrater som också vet om detta, men som du säger, har de inte varit eller är i samma sits så kan de inte förstå fullt ut..

    Barn blir inte alltid till genom att man flyttar ihop och delar tandborstmugg!

    SvaraRadera