tisdag 29 november 2011

Pökstjärna

Cykeldag 18 ( proveradag 7)

Jag vågar inte ens yttra mej om jag har haft ägglossning eller inte. Jag har haft lite funderingar kring detta men jag törs varken säga bu eller bä eller hoppas. Vad jag vet så har vi varit duktiga på att ligga varannan dag nu i en veckas tid så ifall det infann sig så har vi skött oss exemplariskt. Vi förtjänar varsin stjärna.
En pökstjärna.

"...att med gott resultat ha kunnat genomföra samlag vid flera tillfällen under en period utan att tappat vare sig hopp eller hårdhet på penis."

Men om vi ändå ska ge oss in på bu eller bä så har jag känt lite stickningar i nedre vänstra delen. Det har varit lite ömt och är så fortfarande. Svanken ömmar också. Kan däremot inte säga att jag har haft några typiska ägglossningsflytningar. Förra månaden då jag hade kraftig ägglossning reagerade jag inte på några flytningar heller, så jag vet inte hur det där redigt fungerar.
När jag läser om det så säger vissa att man märker det på pappret/i trosorna medans andra säger att man måste upp i pullangullan och gräva efter det eftersom det inte kommer ner och ut av sig självt.
Att sedan liksom gegga med det mellan fingrarna för att se hur många centimeter man kan sträcka det..

Näe va..

6 kommentarer:

  1. Haha, en pökstjärna *fniss*

    Hittade din blogg idag, har nyligen fått PCO-s diagnos och kämpar också med Provera och Pergotime... Har dock inte fått någon ÄL hittills så nu är det dags för dubbeldos.

    Håller tummarna för er!

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för din kommentar. Var det din första pergotimedos?

    Håller tummarna för er också! :)

    SvaraRadera
  3. Hej igen.
    Nä, det är min 4e omgång (nu i dec), men första dubbeldosen.

    Än så länge har det inte gett någonting och min ÄL uteblir varje månad.
    Nu ska vi köra dubbelt i två månader o sen får vi se vad som händer. Hur ser planen ut för er? Fortsätta med pergon?

    SvaraRadera
  4. Okej, hoppas att dubbeldosen är vad kroppen behöver! Har du också fått rådet att ta paus emellanåt eller kör ni på varje månad? Eller det kanske bara ges om man har fått reaktion av behandlingarna..?

    Vår plan är att nu köra en enkeldos pergotime. Jag verkar ligga mellan enkel och dubbel. Jag har idag tagit sista proveratabletten så mensen dyker nog upp i helgen..

    När ska du starta med dubbeldosen?
    Roligt att följas åt.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vi hade paus förra månaden och har ätit tre enkelkurer innan. Nu väntar jag in mensen vilken dag som helst, är på cd 29 idag och har lite molande i magen så jag hoppas att den inte strular den här månaden. Annars blir det Provera om typ 10 dagar.

    Okej, finns det någon möjlighet för er att få en dos mittemellan eller är det antingen eller som gäller? Enkel eller dubbel alltså..

    Läste att du inte får något blodprov. Konstigt att det kan skilja så mellan landstingen (antar att vi inte bor i samma). Vi tar blodprov varje månad, oavsett om det är en ostimulerad eller inte.

    Ja, verkligen :) Kul att följas åt och se hur det utvecklar sig!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Okej. Hoppas du får mens nu då så du slipper gå proveravägen, det gör ju så att cyklarna blir så långa. Trist.

    Nej, jag frågade om man inte kunde ta 1,5 dos, men hon menade på att så brukar man inte göra. Hon hade aldrig gjort så med någon annan patient. Men när jag läste på fl så var det ett par tjejer som hade fått 1,5 dos. Synd att det ska skilja sig så mycket beroende på vart man går.

    Ja, jag tycker att jag borde få ta ett blodprov just för att se hur hormonerna ligger till vid en ostimulerad månad. Nu pratade jag dock inte med min läkare utan med en bittertant i tel.växeln. Någon barnmorska. Så jag kanske hade fått det på remiss om jag hade frågat min läkare då jag var hos henne sist. Men då tänkte jag inte på det.
    Hon jobbar på måndag så då tänkte jag ringa igen och fråga. Men då är jag ju på dag 24 så då kanske det är för sent. Plus att får jag mens nu i helgen så spelar det ju ingen roll. Då har det ju inte blivit någon denna månaden ändå. Eftersom jag nu stimulerar med Provera för att starta en ny cykel lite tidigare. Rörigt. Hänger du med? ;)

    Ja det ska bli roligt att hänga med i varandras behandlingar!

    Lycka till!! :)

    SvaraRadera