tisdag 8 november 2011

Familjesäcken

Min sambo hade igår varit på apoteket och bland annat köpt en burk, MittVal Man. Han är en sann grönsakshatare så jag blev förvånad när han berättade för mej att han borde ta lite tabletter. Jag har försökt få honom att tänka i dom banorna ett bra tag, men han har bara rynkat på näsan och undrat varför? Lite roligt att han tagit initiativet själv..

Vi låg igår i soffan och pratade vuxenprat när kidsen hade somnat. Vi pratade igenom risk/chans med flerbörd, praktiska saker, om, hur och när. Han sa att han vill inget annat än att vårat förhållande ska hålla livet ut och att vi får en gemensam bebis. Att vi liksom blir ännu mer som en familj. Jag håller med honom. Han är mannen i mitt liv! Både han och jag säger att vi är en familj, men att det skulle kännas ännu starkare när kotten kommer. Det knyter liksom ihop vår säck. Familjesäcken. Det vore så underbart att få dela kärleken till ett barn med honom.

Jag och hans kids har en jättefin relation. Vi myser, kramas, pussas och varje gång de kommer hem så ropar de på mej och undrar i vilket rum jag är. De tar mej som en självklarhet. De kryper upp intill mej och vi brukar ligga alla nära varandra i soffan.
De säger ofta att de vill att vi ska gifta oss och skaffa en bebis. Vi har aldrig sagt att vi försöker få barn, men liksom frågat om de vill ha ett syskon och/eller hur de skulle känna om det kom en bebis. De lyser upp under samtalet och säger vad de vill ha för sort. Just nu är det lillebror som är populärast, men det kan ju ändra sig, ha ha!

Jag är helt övertygad om att den lille kotten kommer få världens bästa syskon. Storebror och storasyster. De är så måna om andra och jag är säker på att jag skulle ha två underbara hjälpredor! De pratar om att få pyssla om, stoppa in napp, mata, klä på.. med mera. Speciellt tjejen. Hon är bland de äldsta barnen på dagis och agerar lillmamma till de minsta, hjälper de på med ytterkläderna och tar hand om dom..

Hoppas vi kan ge dom ett syskon 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar