fredag 24 februari 2012

Är det inte det ena så är det det andra

Ålala andra dagen idag med Provera som ska stoppa denna översvämning i Mumindalen! Muminpappan och Muminmamman hälsar att flytvästarna inte redigt räcker till!
Ålala säger jag bara. Snart får de nog ge ma blodtransfusion.. he he.. för det fullkomligt rinner ur mej. Yääk.

Idag har bonusbarnen kommit hem och vi har haft soffmys och popcornsätande. Riktigt fint en fredagskväll efter en hårt arbetsvecka. Eller där tog jag i, jag går ju bara 70 % så jag ska inte gnälla. 

Dagarna lullar på och jag blir så full-i-skratt åt allt elände egentligen. Är det inte det ena så är det tamafan det andra som flickan sa när ho blödde näsblod. Ja - ärligt, är det inte brist på mens så man får äta tabletter för att starta den så är det störtmens så man måste äta tabletter för att stoppa den!

Att det skulle vara så krångligt att ställa in rätt dos.

September: Första enkelkuren
Progesteronvärdet visar 0,8, alltså ingen ägglossning och jag får starta nästkommande mens med hjälp av provera.

Oktober: Första dubbelkuren 
Åker in akut p.g.a magont och svullen buk. Konstaterar en överstimulering. 8 cm stora äggstockar och fyra follikelcystor. Progesteronprovet visar 99!  
Februari: Andra enkelkuren
Startar igång mensen med hjälp av Provera. Får göra mitt första VUL som visar en 17 mm äggblåsa. Den lämnar efter sig en gulkroppscysta och progesteronvärdet visar 24 = god ägglossning!
Jag får dock störtmens på dag 25 och får börja äta Provera för att stoppa blödningarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar