måndag 20 februari 2012

Dag 23 - skengravid?

Dag 23 idag och jag tänker inte ens skriva att jag har blodiga flytningar. Så ni slipper läsa det ;)
Jag har nyligen varit på sjukhuset och lämnat Progesteronprovet och hoppas på snabbt svar. Jag vill ha svaret NU. Tick tack, tiden står still. Jag beställde 20 graviditetstest från Testlagret igår så de lär väl dimpa ner lagom till att det blir okej att "fultesta". Jag är så nyfiken på vad morgonens blodprov visar! Hoppas förstås att det ska visa ägglossning men skulle det visa sig att det inte gör det så får jag förmodligen den där ägglossningssprutan nästa Pergotimebehandling! Det känns tryggt och bra!

Men som sagt, jag TROR och hoppas att jag har haft ägglossning.

Status:
  • Ömma tuttar.
  • Illamående som dyker upp lite då och då
  • Magens molande
  • Riktigt trött, megatrött! Kröp ner i sängen vid 19:30 igår.
  • Upplever yrsel emellanåt
  • Blodiga flytningar (fan där skrev jag det ändå)
Diagnos: SKENGRAVID. Eller?

5 kommentarer:

  1. Hej jag ska lämna mitt första progesteron prov idag är bra nervös är i samma sits som dig med pco fast i början av utredningen lycka till

    SvaraRadera
  2. Hej jag ska lämna mitt första progesteron prov idag är bra nervös är i samma sits som dig med pco fast i början av utredningen lycka till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nnatalie! Kul att du tittade in! Hoppas att det visade gott resultat eller att de kan hjälpa er om det visade lite knas..! På ett eller annat sätt så går det! Så är det bara. Det måste gå :)

      Lycka till! Kram!

      Radera
  3. Jo lite så de måste gå :( vet inte ens när vi får svar ska lämna prov mensdag 1 och smabon ska lämna prov sen får jag läkartid men man längtar och alla runtom bara råkar bli gravida just nu suck men vi hoppas o hoppas :) men de e kul å läsa din blogg har läst ikapp mig lite och ser mig själv och mina känslor till stor del så vi är inte ensamma iaf :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det som är så skönt i den här delen av bloggvärlden - man är inte ensam! Det sitter fler i den där barnlöshetsbåten. Eller färjan kanske man kan dra te med.

      Hoppas att ni snart får alla svar som behövs och att ni kommer igång med behandlingar och så! Jag håller tummarna hörrö! :)

      Kram

      Radera