onsdag 22 februari 2012

Dag 25 eller rättare sagt dag 1

Här börjas det om från början igen. Fasen nu kom jag på att jag måste ringa KK så jag får nya Pergotimetabletter utskrivna, aja det görs imorgon. Jag har nämligen fått mens. Japp redan på dag 25. Det tillhör ju inte vanligheten direkt. Schkumt. Men så är det i vilket fall och jag blöder rätt ordentligt. Två gånger har det ploppat ur en 5-kronestor klutt. Tadaaa liksom. Vad jag kan. Fy fan skulle jag vilja påstå.

Jaahaa tänkte jag bara. Idag? Inte nog med att jag har haft rosa-röda-bruna flytningar i 1 ½ vecka, nu kom också mensen en sisådär 7-8 dagar för tidigt!

Har det med min gulkroppscysta att göra?

Väldigt tidigt missfall? Fast borde jag inte ha mycket mer ont då?

fattarnada.nu

4 kommentarer:

  1. Jadu, den här kroppen gör sällan som man vill - eller som man förstår heller för den delen. Jag har också PCO och har haft cystor - men min mens har alltid varit försenad istället. Så jag vet faktiskt inte...

    Hoppas du får klarhet av någon kunnig!!
    Hur länge ska ni försöka med Pergotime är det sagt?

    Kram L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag håller med, man förstår sig inte på kroppens reaktioner och tillfälligheter med mera..

      Min läkare sa att vi skulle köra på ett par månader och sedan se hur det har utvecklat sig.. eventuellt någon paus emellan behandlingarna..

      Hur många behandlingar gjorde ni?

      Kram!

      Radera
  2. Okej! Skönt att du fick ägglossning nu iallafall :)

    Vi har inte kört med pergo, utan gick direkt på IVF!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var riktigt skönt att veta att det fungerade med pergotimebehandlingen! Även att det blidde som det blidde. Men det är ändå ett steg i rätt riktning!

      Radera