fredag 17 februari 2012

Det blev ett gynbesök iallafall

Ytterligare en morgon som jag vaknar med en ond mage. Eller ond äggstock rättare sagt. Magen är svullen till och från men det onda består. Tröttnade och slog det där numret till KK och har nyligen varit där på ett Mumindal-besök.

Allting såg bra ut, men när hon undersökte magen och tryckte både inifrån och utanpå så skrek jag rakt ut. Via VUL kunde hon konstatera att jag har en gulkroppscysta på vänster äggstock. Inte bamsestor men så pass stor att den stör och orsakar den smärta jag känner. Även att det är för tidigt att se en eventuell graviditet så togs ändå ett grav.test innan besöket, det visade negativt vilket var förväntat. Dag 20 är lite för tidigt att se sådant, men hon gjorde en chansning.
Läkaren menade på att jag kan vara tidigt gravid, det finns hopp eftersom det ser bra ut i Mumindalen trots cystan. Om det är så så ska jag ändå komma tillbaka på återbesök för att se så att cystan har försvunnit. Får jag mens så ska jag avvakta en vecka och sedan ringa om återbesök. Oftast försvinner gulkroppscystorna vid mensen, men ibland ligger de kvar och gottar sig.

Det känns bra. Jag har nu tagit ytterligare två alvedon och känner mej lugnare. Jag har ont men jag vet varför. Det är betydligt bättre än att gå omkring och skapa hjärnmonster. På måndag ska jag tillbaka och lämna blodprov, hoppas att det visar ett finfint resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar