torsdag 23 februari 2012

Ett bra progesteronprov!

Det första jag tänkte när jag vaknade imorse var - hur ska jag kunna ställa mej upp utan att hela Mumindalens innehåll ska hamna på golvet?

Ungefär så slutade det också. Jäklans vad jag blöder, jag kör med både tampong big size OCH binda men ändå måste jag byta varenda timma eftersom det svämmar över! Jag redigt känner hur det liksom överfylls och jag går mot badrummet som om jag hade skitit på mej! Galet!
Så hade jag det för flera år sedan då jag kanske hade mens 2 ggr/år. Men nu när jag har så pass täta menstruationer som jag har så är detta superknasigt.
Varenda gång som jag är på toaletten och byter snuskpropp så kommer det alltid ut en femkrone-stor levrad blodklump. Varenda gång! Det är så att jag får kräkkänsla i hela kroppen. Så jävla äckligt.
Jag ringde gyn för att få lite rådgivning och berättade om mina två-veckors blodiga flytningar och nu störtblödningen på dag 25! Hon ville att jag skulle komma in för att bli undersökt och pratade om misstanke om ett tidigt missfall.

Väl där fick jag ta blodtryck och kolla järnvärdet som visade goda resultat - bra! Jag blev undersökt av ytterligare en för mej ny läkare, jag tror jag har haft hela läkarkåren i min muff snart! Han konstaterade att jag har en mycket riklig menstruation. NO SHIT!

Vidare visade han att min gulkroppscystan har vuxit lite och att min slemhinna var 11 mm tjock, inte jättemassa enligt honom men att jag skulle blöda på bra! Han kunde inte se att det var en graviditet eller missfall utan ville att jag skulle göra ett grav.test. Det visade negativt så det kunde uteslutas direkt. Istället fick jag recept på Provera som ska göra att blödningen stoppas upp - ja tack!
Fick reda på att mitt progesteronprov låg på 24. De har en gräns på 3,8 - 50 så mitt värde var ju finfint! Det lever jag på ett tag nu, nog för att jag fick en cysta och störtblödning - men jag fick ägglossning på enkelkuren! Det fick jag inte på min första enkelbehandling!
Stort positivt i virrevarret!

Jag är glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar