onsdag 15 februari 2012

Varför släpper inte smärtan?

Tjollahopp, tjoflöjt och tjofadderittan, två fingrar i .. nä, nu ska vi vara vuxna..

Hur har ni det gott folk? Blåser ni bort? Snöar ni inne?

Här är det grått och trist ute så man får tända opp en massa ljus inne för att få mysstämning. Nu tycker jag att våren kan blomma ut och att den här snön försvinner! Ska vi säga så? Om alla önskar detsamma så kanske det går att telepatera skiten till Nordpolen? Eller?

Den här magen alltså. Är jag inte förstoppad så har min laktosmage ballat ur fullständigt eller så har jag problem med mina äggstockar och mens. Mage! Bajserier kan vi ju hoppa över, det känns lite överkurs, däremot det här med ägglådan, ägg och alla sekret till höger och vänster. För det första: Har ALLA ägglossningsslem? Eller sekret. Slibb? Slajm?

Inte jag iallafall. Fast jag kanske inte har haft ägglossning? Jag inte veta. Men något som jag vet är att mitt magont inte släpper. Det balanserar mellan ömt och ont. Nu i eftermiddag så har det till och från gjort ont vid varje steg jag har tagit. Känner jag på magen så gör det ordentligt ont och jag känner hela tiden att det liksom molar.
Borde det inte ha gett med sig om det var en ägglossning i helgen? Det började med ömhet i fredags för att sedan göra ont i lördags och sedan har det varit bestående. Fem dagar sedan. Nog för att vissa har jätteont vid ägglossning men inte i flera, flera dagar va? Jag har ljusrosa flytningar till och från, det kan komma någongång sådär under dagen för att sedan inte komma förrän nästa dag. Men lite, lite är det ändå.

Jag tänkte jag skulle filura ut det där med ägglossningsslemmet i helgen, men när jag bara nuddade livmodertappen så gjorde det direkt ont. Infektion tänker jag.

Nä, jag vete sjutton. Jag blir så förvirrad och förundrad å så vill jag inte ringa i tid och otid till gyn heller. Jag sprang ju där flera gånger då under min överstimulering och varje gång jag kommer så säger de: Jaha, det var ... va? Mmm jo, jag är stammis här..

Känns retligt att behöva ringa om en sådan här sak. Det kanske bara rör sig om ägglossning, men när det fortfarande gör ont så blir jag lite orolig faktiskt. Min ägglåda är ju känd att strula.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar