torsdag 8 november 2012

30 + 3

Kanske är det bara jag som ser eller så finns det faktiskt en liiiiten tunn gravidrand över hela magen. Säg att ni ser den. SÄG DET! Jag vill så gärna ha en sådan.. ha ha


Jag träffade en kvinna igår och köpte en påse med tyg utav henne. Färgglada och klatchiga mönster. Lapptäcket som jag sydde för någon vecka sedan gick åt det dystra mörka hållet tycker jag. Jag vill göra ett mer glatt! Så det blir att pula med det framöver. Även att jag tröttnade på att sitta och sicksacka runt varje liten lapp så är det himla kul när man äntligen får börja bygga rader se hur mönstret växer fram.

Om en timme har jag möte med psykologen igen. Fjärde gången. Just nu känns det som att jag inte vet vad jag ska prata om men vissa dagar känns det mer befogat. Jag har så lätt att spinna vidare på fel saker nu när jag är gravid. Okej jag har alltid haft den dåliga egenskapen men det har accelererat under sista halvåret. Som pregnant är man väl en aningens mer skev än normalt.. ha ha.


Dagens mage. 30 + 3. 66 dagar kvar till beräknad dag och jag vet inte hur många gånger varje dag som jag går förbi vagnen och antingen ler fånigt eller puttar lite på den. Har kommit på mej själv att stoppa ner handen innanför luftskyddet precis som om jag ska kika efter om han inte ligger där. Knäppis.

Tänk att lille kotten är ca 40 cm lång nu. Det är mycket ju. Den ska i princip bara lägga på sig vikten nu. Lille vän. Att du faktiskt finns där inuti mej. Om du visste vad du gör mej lycklig! Jag kan inte ens tänka mej hur det kommer kännas när du äntligen får komma ut och läggs på mitt bröst med pappa F vid min sida! Det är så sjukt mäktigt. Att jag kunde bli gravid! Det fanns inte i min värld innan.

Lille du, jag vill att du stannar året ut. Men samtidigt kan jag inte undgå att längta efter dej NU. Nu vill jag ha dej här hos oss. Nu vill jag sitta med dej i famnen och amma. Nu vill jag ligga i sängen och snusa in mej i din nacke. Åh bebisars nackar är magiska. Nu vill jag prova de där små kläderna som vi har köpt och som jag har sytt.

 

5 kommentarer:

  1. Haha.. YES då är det inte jag som inbillar mej! :)
    Googlade på det och försökte klura ut varför de uppkommer. Hormonrand säger man ju. Hittade info om att vissa tror det är betyder tjej och vissa att det betyder kille. Såklart lika mycket myt som allt annat.. typiskt ;)

    En del har rand från pullbenet opp till naveln och en del har den ända opp till tuttarna..

    Hur som helst så tycker jag det är fräsigt.

    SvaraRadera
  2. Jag fick ingen sån, men jag har läst att ju mörkare i huden desto vanligare är det och jag är i princip albino ;)

    SvaraRadera