måndag 5 november 2012

Vecka 31 (30 + 0) och lägesrapportering


Hej godingar! 

Idag traskar vi in i en ny vecka, den trettioförsta i ordningen. Jag drömde inatt att jag och bebisen blev dödade igen. Dessa hemska mardrömmar, vad kommer dem ifrån?! När ska de sluta för de skrämmer verkligen skiten ur mej. Jag vaknade i ren panik och vågade inte gå upp och kissa så nästa gång jag vaknade hade jag en rejält sprängande kisseblåsa. Aj.

Ny vecka och jag tänkte jag skulle skriva ner lite hur jag hittills har ändrats i kroppen. 
Illamåndet kan komma någongång ibland men det är ett tag sedan nu. 
Jag äter mycket mindre portioner mat och blir proppmätt fort. Får som uppstötningar efteråt och vill helst bara gå och kräkas.
Järnvärdet låg sist på 104 och jag tvingar i mej Niferex och samkör med magpulverdrinkar. Det går sådär.
Jag får hela tiden höra att magen är liten, att man inte kan tro att jag bara har 2 ½ månad kvar. Jag gillar den, nej jag älskar den. 
Håret på huvudet sitter kvar, tidigare har jag alltid fått en hel hårtuss i duschen men under graviditeten har jag knappt märkt av något sådant alls. Likadant på benen, dem behöver jag knappt raka längre. Skönt för det kan vara skapligt növvligt. För att inte tala om pullan, den behöver skötas om men jisses nu börjar det bli lite bökigt. 
Min hy har blivit mer len tycker jag, jag har aldrig lidit av finnar eller så, har på sin höjd haft 5-6 riktiga finnar. Små små plitor som jag ändå måste pilla på kan jag ha men har inte haft alls mycket utav det heller under dessa månader.
Såg igår efter duschen att jag har fått ordentligt tydliga blodkärl på brösten! Stora blåa ådror! Brösten som också har ökat i storlek! Massor. Hjälp hur blir det med amningen? Dolly Patton, eller förlåt Parton!

Vad har vi mer.

Jo jag är täppt i näsan kvällstid och nattetid. Körde med Ovitrine ett tag men bad om något på apoteket som man får har regelbundet och jag fick en sort som allergiker tar. Minns inte namnet men det fungerar.
Jag smörjer magen med vanlig lotion varje morgon och kväll och har hittils inte en tillstymmelse till bristning, hoppas det håller i sig. 
Jag har blivit varmare nu sista veckan och har börjat rata mitt duntäcke som jag annars sover med året om. Är en frusen skit till vardags men nu känner jag mej ganska varm och go (?). Det har börjat klia på kroppen. Mest på kvällen. På magen, på bröstet, på benen, på armar, på fötterna.. jag blir tokig. 

Ja jo. Det kan låta som gnäll men det är det absolut inte. Helt enkelt en lägesrapportering. 

Välkommen vecka 31. Idag är det 69 dagar kvar till beräknad dag. Uj uj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar