fredag 23 november 2012

Fjärde brevet till mitt barn

Älskade barn!

Idag skiner solen jättemycket och det är ett par plusgrader ute. Jag har tagit en lite förmiddagspromenad och har nu när jag kommit hem känt dej röra dej mycket. Du gillar inte att jag sätter mej ner i soffan eller tar det lite lugnt. Säkert kommer du vilja bli buren hela dagarna för att du är van vid att jag rör mej och vaggar dej.

Snart är vi inne på den 34:e veckan och det går galet fort nu alltså. Jag försöker att stanna upp och njuta av den här sista tiden med dej inuti mej. Tänk sedan när vi får träffas, vilken häftig upplevelse det måste vara när du kommer ut till oss och vi äntligen får lära känna dej. Åh vad jag längtar dit!
I måndags var vi på ultraljud igen för att se så du växer som du ska och att moderkakan har förflyttat sig. Du är lite mindre än genomsnittet men väldigt söt och go! Du har ökat på dej sedan sist så det är ett gott tecken. Allt såg bra ut och vi frågade om barnmorskan kunde se vad du är för en filur.

En snopp! En lillebror! Så kul att nu äntligen få det helt bekräftat! Så gott att veta att du är en liten T eller en liten E. Dina storasyskon har väntat länge nu och de har önskat sig just en lillebror så de blev såklart jätteglada när vi berättade att det är just en liten bror i min mage! Älskade du!

Mest aktiv är du på morgonen och på kvällen men såklart vaken under dagarna också. Jag kände för två veckor sedan när du vände dej om och du ligger nu startklar med huvudet åt rätt håll. Det var en mycket märklig känsla när hela magen ändrade form och jag kunde inte redigt andas förrän du hade bökat färdigt. Jag älskar att känna av dej även att du numera har fått rejäla muskler och tar i för kung och fosterland ibland. Du trycker med huvudet neråt så jag många gånger tror jag är akut kissnödig men det är falskt alarm. Du spjärnar med både huvud och ben samtidigt så jag får luta mej bakåt för att du kickar mot revbenen. Det börjar bli riktigt trångt för dej där inne, det märks.

Ditt rum är snart färdigt. Jag och pappa planerar att måla om en liten byrå i helgen så vi har något att lägga dina små kläder i. Åh vad mycket smått och pluttigt det finns i affärerna! Jag blir helt salig när jag går omkring och känner och klämmer på allt. Jag har även sytt en del byxor och annat sött.

Nästa helg ska vi iväg och fotografera magen och hela familjen. Det ser vi fram emot allihopa! Kärlek!

Jag älskar dej mitt barn.
Puss och kram Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar