måndag 5 november 2012

Tredje brevet till mitt barn

Hej lille älskade vännen.

Nu är det mamma som skriver igen. Jag har redan så mycket känslor för dej så jag vet inte var jag ska börja hitta orden. Att nu få känna av dej mer och mer under dagen får mej att må så otroligt gott i hjärtat. De tidiga sparkarna har bytts ut mot bök och stök. Du ligger inte mycket still. Hoppas du inte är vaken dygnet runt sedan när du är hos oss :)

Jag kan känna hur du buktar ut med rumpan eller förflyttar en fot över hela magen. Det är bestämda men sakta rörelser och riktigt häftigt att känna av hur du ändrar läge. Ibland blir magen helt sned och det känns obehagligt innan du har funnit ett nytt läge.

Jag har fått låna ett angelsound av min kusin och pappa och jag har lyssnat på dej flera gånger. Åh vad mysigt att få höra ditt lilla hjärta slå. Igår fick även dina storasyskon lyssna på dej och de tyckte att det var riktigt häftigt! De pratar väldigt ofta om dej och längtar efter dej. De går in i ditt rum och fixar med dina saker och storasyster har bäddat ner sina dockor i din vagga. Jag är övertygad om att de kommer sitta länge, länge och titta på dej när du är här. De kommer vara som små barnvakter som reagerar vid minsta lilla pip som du ger ifrån dej. Älskade lilla du! Vad vi älskar dej alla fyra.

Om ett par veckor ska vi få göra ett extra ultraljud för att se så moderkakan har flyttat sig och att du växer som du ska. Vid förra läkarkontakten så var du lite mindre än genomsnittet och det är skönt att de har lite extra koll på dej. Jag längtar till vi ska få se dej igen. Du har vuxit mycket sedan förra gången. Vi hoppas också att du kan ligga så pass bra till i magen så vi kan lyckas klura ut vad du är för en parvel. Sära på benen för oss för vi så SÅ nyfikna!
Vi har valt namn men storasyster har sågat dem förslagen ordentligt och har sedan ett par veckor kallat dej för sin namnfavorit. När hon pratar om dej så säger hon det namnet och pussar dej godnatt varje kväll.

Du är idag 30 veckor gången och vi går in i vecka 31. Tiden går fort och snart är det jul. Lova att du håller dej kvar där inne till efter raketerna har skjutits upp. Okej? Det är onödigt att titta ut innan dess, det är så kallt :)

Må så gott älskade lilla vän! Vi ses snart!

Puss och kram Mamma

2 kommentarer:

  1. Jag fick göra ett tillväxtultraljud oxå, och när vi sett att bebisen "bara var liten" och inte liten pga något fel så tyckte jag det kändes skönt. Minus 14% var han, och de får vara upp till 20% mindre utan att det är konstigt om jag inte minns helt fel? Men jag tyckte det var skönt att veta att jag skulle föda en liten bebis, och inte en 5 kilos klump :) Han var liten, men kändes stor ändå om man säger så ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de sa att den ligger på -17% men att de flesta ligger på minus vid dem veckorna fast eftersom det låg på mer än (om jag minns rätt) -15% så skulle ett TUL göras.

      Jag tror inte heller att det är någon fara men skönt att få reda på att de vill kolla upp det.

      Haha.. ja de är nog stora hur små de än är ;) Ush jag vill inte heller ha en 5 kilos klump. Har en kompis som fick för någon månad sedan och han vägde 4,7. Jisses. Hade jag fått reda på att det skulle bli ett stort barn så hade jag TVÄRVÄGRAT vaginal förlossning ;)

      Radera