onsdag 7 november 2012

Trött och slött

Hej och hå.

Nu börjar det ordna opp sig igen. I måndagskväll när jag och F satt i soffan hörde vi hur bonustjejen gnölade inne i sitt rum. F gick in för att se hur det var med henne och hon berättade att hon hade ont i magen. Han satt kvar hos henne länge och jag gick och lade mej. F kom upp senare och berättade att hon hade kräkts. Åh hej magsjuka - trevligt att råkas.
Det blev ett par rundor ner till henne för att hjälpa henne vid kräkningarna och hon berättade för mej vid sista gången att hon klarar sig bra själv, att hon inte behöver någon hjälp.
Hon fyller snart 6 år och är verkligen inte den som gnäller för något. Snutta.

Hela dagen igår var vi sega här hemma. Hon såklart efter nattens påfrestningar och jag och F (som Vab:ade) av förlorad sömn. Vi sov som skit under natten och jag tror jag fick fyra timmar sömn där framåt småtimmarna. Man blir lätt skev i pallet av sånt. Bonussonen som vi höll på ena husplanet och inte träffade sin syster på natten/morgonen åkte till skolan och vi andra gick här hemma som tre små zombies.
Idag är F på jobbet och jag och bonustjejen som är betydligt piggare idag har haft mysförmiddag. Vi har bakat kladdkakemuffins och varit på picknick ute i skogen. Måste ha frisk luft!
Vi valde dock ett par för låga stenar att sitta på så när jag skulle resa mej upp fick hon hjälpa mej. ha ha.. Smidigaste bruden i stan. När vi kom hem frusna och dana bytte vi om till myskläder, hämtade täcke och kudde och bäddade ner oss i soffan och kikade på film.
Snart dags för lite lunch och så ska vi hämta bonussonen på skolan i eftermiddag. Lugna gatan här idag också.

Inatt har jag sovit som en stock. Ändå är jag helt trött men det beror säkert på att graviditeten påverkar kroppen mer och mer nu. Lägg till ett lågt blodtryck och järnvärde på det. Även att jag har en liten mage så tar den emot när jag böjer mej framåt, det värker neråt mot pullan (foglossningen) och jag börjar få det növvligt med att knyta skosnörena, raka muffen och att ta upp saker och ting från golvet. När vi var i skogen och gick upp för en backe fick jag stanna både en och tre gånger, shit vilket taskigt flås jag har!
Upptäckte idag att jag har fått en rand över magen. Den går nerefrån pullan och ända upp till under brösten. Den är väldigt dov än så länge men så fräsigt. Jag har faktiskt gått och önskat mej en sådan, tycker det ser helmysigt ut..

Igår var det exakt tio veckor kvar till BF - WOW!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar