lördag 24 november 2012

Inte den bästa starten på dagen

Vaknade och gick ner i köket för att ta lite frukost, två ostmackor och vatten. Lite pilleriller och även en hemmabakad kanelskorpa. Yammi.
Mätt och nöjd går jag upp igen och kryper ner hos F. Direkt när jag bökat färdigt den sista kudden känner jag det: JAG SPYR!

Ur sängen fortast möjligt och in på dass.

Så. Onödig. Frukost!

F undrade vad som hände och jag såg hans tankar: Nej inte magsjuka IGEN?!
Men jag kom ihåg att en kvinna som också går på vattengympan berättade att hon började må illa och kräktes i tredje trimestern. Efter lite googlande fick jag ännu mer kött på benen: Det är heeeelt normalt.

Bara det inte blir en vana. Fan jag får inte bort smaken och lukten i näsa och hals. Hade velat kleta på tandkräm på en nappflaskborste och rensa rent i näsgångarna.. Fy fan!

2 kommentarer:

  1. Åååh din stackare :( Har tyvärr också hört att det är rätt vanligt.. Speciellt om man kräktes i början.. Så jag hoppas jag klarar mig!!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag spydde första och enda gången i v35 i första graviditeten. Tror det var när Elis vände sig neråt. Mådde lite illa under några dagar och sedan blev det bätte. Jag hade aldrig hört nån som mådde illa i slutet av graviditeten men när jag googlar då så såg jag oxå att det var vanligt!

    SvaraRadera