torsdag 15 november 2012

Snart dags för föreläsning

Om en timme ska jag åka upp till sjukhuset för att delta i den första föräldragruppsföreläsningen. Jag fick veta igår att det enbart var 11 anmälda, alltså 5 par och jag. F jobbar och jag kan gå själv, det gör mej ingenting. Däremot ska han vara med på den tredje och sista då partnern får praktiska, handfasta tips på hur han kan hjälpa och stötta kvinnan under förlossningsarbetet.
Idag ska det handla om att föda. Jag tror ärligt talat att han mår bättre utav att inte han går och ser den där förlossningsfilmen + att inte veta exakt vad som händer i vilket skede under arbetet. Han njuter ju inte direkt i sjukhusmiljö. Jag däremot som är undersköterska är ju av en annan typ, jag vill ju veta och se typ allt. Älskar sjukhusprogram och favoriterna är ju när man får se operationssår och skador. Jag är lite skev.

Hur som helst så ska det bli spännande. Jag hoppas det ger mej någonting. Åtminstone fika! ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar