måndag 22 april 2013

En helg hos mormor

Jag och Truls for med mormor ner till Nabben i fredags och lattjade med henne och Tommy hela helgen. Solen sken som bara den så jag satt ute ett par gånger och solade mina härligt håriga vita ben. Dags att ta bort vinterpälsen kanske...?
Promenerat har jag också gjort, 4,5 kilometersrundor både i lördags och söndags och sammanräknat så traskade jag hela 2,7 mil förra veckan. Bra där mammuten! 

I bilen till Nabben. 90 % av resan såg ut sådär.

 Mm.. varmt och gott. Katten skäms dock för min päls.

Tågresan hem gick jättebra. Truls sov en halvtimme i början av resan, käkade lite och tyckte det var allmänt trevligt. Nästa gång ska jag dock boka specifik plats för det bli lite bökigt när man måste byta plats när den rätta platssittaren kommer.
När vi kom till Värnamo och jag gick mot dörren i god tid tittade en farbror lite fundersamt på mej och frågade om han skulle hjälpa mej med antingen barnet eller vagnen. Han gick av först och tog sedan emot både Truls i bilstolen och vagnen. Väldigt snällt. Jag fick dock gå för egen maskin sa han. 
Tre glada och sakniga familjemedlemmar mötte upp mej och Truls på stationen.
Resan tog 1:45 h från Kalmar till Värnamo, en helt okej tid. Det lär bli fler mormor-resor i framtiden, tänk sedan när han kan packa sin egna lilla väska med leksaker och åka till mormor och Tommy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar