torsdag 18 april 2013

Min läkare

Mormor syr det sista på dopklänningen och jag har bokat en tågbiljett. Jag och Truls ska följa med henne hem i eftermiddag och stanna till söndag. En Nabben-helg. Lille Truls kostar hela 5 kronor.. det var inte möe med tanke på hur mycket grejjer han behöver ha med i sin packning..

Igår var vi på en runda och tog oss en titt i ena Second-affären. När jag gick där och gluttade hörde jag en röst som jag kände igen. Kunde först inte placera kvinnan men sedan kom jag på det - min läkare!
Jag gick fram till henne och visade henne resultatet och oj så glad hon blev när polletten föll ner vem jag var! Hon berättade att det är ofta som hon undrar hur det har gått för föräldrarna som har lyckats med en behandling.
Det var ju hon som körde igång de två sista behandlingarna, hon som jag gjorde ultraljuden för att kontrollera äggens mognad, gav godkännandet att ta ägglossningssprutan på en viss dag, skickade brevet där det framgick att blodprovet påvisat godkänd ägglossning och till sist tog emot oss för att se så det lilla embyrot satt på rätt plats och att hjärtat slog!

Det var riktigt kul att få visa henne Truls när det var hon som var med hela vägen med just den behandlingsomgången. Knyta ihop säcken som hon sa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar