tisdag 16 april 2013

Nu jäfflar - eller nej svära får man ju inte göra i kyrkan

Hej hej hallå. Idag är vi uppe före tuppfan. Vi var nästan påklädda när fader i huset åkte och jag har snart fått i mej morgondrinken - dra mej baklänges!
Idag vettni, idag ska vi gå till den stora vita byggnaden, den jag blev tröstad med som barn att blixten slår ner i först. Japp jag talar om körka! Jag och Truls ska på sång- och lek tror jag det hette. Hej hej Jesus.
Jag gick all in igår kan man säga. Slängde ut en förfrågan på facebook om tips och idéer till en hemmavarande sjukt uttråkad morsa med spädbarn på axeln. Många bra svar fick jag, det är tydligen 4 kyrkor som har någon form av öppna förskola här i stada så vi har stora möjligheter att bli frireligösa till max! Måndag - torsdag är det alltid något, den ena kyrkan ligger dock på andra sidan stan men tre utav dem är det gångavstånd till. Tummen upp. Eller fel av mej, höger hand upp - ner - vänster - höger - Amen.
Det finns tydligen också babysim, drop-in på tisdagar. Något som jag tror lilleman skulle uppskatta, som han gillar att bada! 

God tisdag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar