torsdag 11 april 2013

Torsdag och godissuget ger sig till känna


Nope. Nix. Nej då. Inte alls. Fanns ingen body på Kappahl.se heller. Bara i plutteplutt. Aaah!

Torsdag är det visst idag. Snart helg och då får jag unna mej något gott. Om ni visste vad det kliar i mina fingrar och skriker i min godistarm! Hälsomsamt liv.. pffhh.. finns det ingen godisdiet? Före detta hittepå köpte jag hem en påse med kanelgifflar. Mycket dumt. Hade jag inte kunnat vräkt i mej dem INNAN måndagens idé. Orutinerat frun! Varje gång jag öppnar det där skafferiet står de där och ser sådär extra kaneliga och söta ut. Jag skulle kunna slänga påsen, så snål smålänning är jag inte, men jag vill ha det som en liten utmaning. En tortyr. Se men inte röra.
Jag tror att jag kommer svära Allan och slita sönder påsen inom några dagar. Jag har satt ett bet på mej själv ha ha. Belöningen blir att jag får åka och köpa mej lite lördagsgodis. Det står och väger mellann bruna svampar eller en chokladkaka.

Jag är ju en sjuk godisgris. Jag kan äta godis vareviga dag. Många gånger när jag är och handlar slinker det som oftast ner en godis i korgen. Och i 8 fall av 10 är det slut innan jag hunnit hem och parkerat bilen/kör in vagnen. Finns ett bra motto; det man äter själv existerar inte. Pass på för sjuttan brukar jag tänka. Det var lite lättare att komma undan med det när jag hade lille Punton. Det var bara ibland som kidsen avslöjade mej med en massa papper i dörrfacket.
Enda gångerna som jag kan eller tvingas avstå godis är när kidsen är med i affären. De har sina lördagar och då vore det ju grisigt att plocka ner godis till MEJ när de inte får.
De är förövrigt inga godisfantaster. De kan plocka en påse var på lördagen och sedan kan de sitta och titta på det halva lördagen och liksom ha KVAR en del till nästkommande lördag. De kvarvarande stackars bitarna får snällt ligga och väntar på barnmunnen till almanackan visar lördag igen.

Finns inte på kartan i min värld.

Igår fick jag ett akut galet godissug på kvällen och jag frågade Siri om hon inte hade något gammalt och torrt godis liggandes som hon inte tycker om. Är alla påskäggen verkligen slut?!
Johodå, ho hade kvar. Men inte fick jag äta något utav det. Det är iiiinte lööööördag Malin.. trallade hon glatt i soffan.

När reglerna biter en i röven.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar