lördag 6 april 2013

Lördag


Lördag hela dan å vad jag gillar att solen är här. Inatt när jag hade en liten igel i tutten läste jag på Aftonbladet.se, det stod något i stil med; Glöm våren nu är snön tillbaka, 1-2 dm kommer!
Jag var halvvägs att packa resväskan och boka en biljett till varmare breddgrader men så såg jag att det rörde sig om lappdelen av Sverige. Kom för faan inte hit..

Tuppen i hönsgården är iväg på 40-årsgalej ikväll så hönan ropar kom alla mina kycklingar så ska vi ha lördagsmys utan dess like. Det blir hyrfilm, Scooby Doo, och en himla massa gottesaker till det, popcorn, pringles, smågodis och festis. Ja bröstmjölk också. Vi ska gotta oss redigt och hoppa i pappas säng imörabitti kl. 06 och skrikandes fråga om han har ont i huvudet.

Kidsen har cyklat runt, runt här ute på området och nu leker de i sandlådan som är precis framför vår ingång. Det här är bästa möjliga barnvänliga tror jag, här kan man härja fritt.
Kanske bäst att ta in kycklingarna så de hinner äta lite av det där godiset också. Tanka opp sjusovar´n också.. han har legat ute sedan ett par timmar.. livsnjutar´n.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar