måndag 8 april 2013

Måndag

Vad gjorde vi igår? Det är lusigt, så fort man vänder blad i almanackan så raderas gårdagens händelser ut. Tur man har blogg att kunna skriva ner vad som händer och sker i ens liv så man åtminstone kan ta sa en glutt då och då för att se vart ens dagar har tagit vägen. Igår tog vi det lugnt, en redig söndag. Noah var på scouterna, Siri älskar sin födelsedagscykel och körde runt runt runt på området! Frank han bakis och jag och Truls vi lallade mest omkring. Han var inte så pigg på att sova något vidare under dagen så han hade en bölperiod när det var dags för att sova för natten.

Måndag idag och ny vecka. Sola skiner och förkylningen håller i. Jag har snart snytit ut halva hjärnan. Kanske därför jag inte kommer ihåg vad som händer och sker om dagarna.. Truls snorar mindre men hostar lika samma som innan. Skrutten.

Åh vad lycklig man blir när de fabriksuppsydda gardinerna har krympt 1 dm på längden efter tvättning.

Åh vad lycklig man blir när man kör av symaskinsnålen och inser att man nu måste dra ur sladden och ta stopp för dagen eftersom den enda affären ( City Gross ) som har fattat att folk behöver nålar ligger längst bort i andra änden av stan! Jag är storkund. Fjärde nålen som rök på två dagar. Hej hej maskin som inte klarar av dubbelvikt tyg. Det är så man har lust att satsa full fart och köra huvudet rätt in i väggen.

Jag har både idag och igår haft sug på symaskinen. Igår blev det mössor till alla tre barnen. Noah fick sig en blå med vita stjärnor på och Siri fick en röd med vita elefanter. Sydde även på en rosett på hennes. Det är himla kul att göra de där och jag tror att jag nu har kommit på trixet. Det blir lite finlir och ett par chansningar många gånger eftersom jag inte har några riktiga mönster att utgå ifrån. Jag har fått måla eget och tagit mått från internetsidor men sedan fått modifiera om dem lite. Får man bara rätt mått på dem så är dem supersmidiga att göra, tre sömmar och vips så är det en vändsydd rackare.

Idag har jag sytt varsitt förkläde till Noah och Siri. Eller nja, Siris blev klar men sedan kom jag bara halvvägs med Noahs innan den sista nålen skrattade mej rätt opp i fejset. Kidsen gillar att hänga med mej/oss i köket och baka/laga mat så då vore det kanske lite sköjjigt att ha ett eget förkläde. Vad vet jag. Tanken är att jag ska sy ett till mej också för jag vet inte hur många plagg som jag har förstört när jag har stått vid stekpannan. Så irriterande!

Nähä.. bäst att passa på att ta en dusch nu när Truls verkar ha somnat där ute i vagnen. Sedan blir det promenad ner till stan för att plocka opp Noah på skolan och Siri på dagis.

Idag börjar förresten mitt nya liv. Mitt hälsosamma liv. Ja jag hörde hur korkat det lät.. ha ha..
Men jag tänkte som så att jag ska skriva ner precis allt som jag äter om dagarna för att på så sätt få mej en spark där bak i röva när jag ser vad möe skräp jag plockar i mej.
Tyvärr är jag redan nu sjukt godissugen och sitter och funderar ut diverse ursäkter. Jag ska ju t e x faktiskt GÅ och hämta kidsen snart!

Det blir nog jäffligt bra det här..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar