måndag 29 april 2013

Social kille och gubbkeps

Det var den helgen det. I lördags var Frank på fiskeresa i Varberg så jag och grabben latchade här hemma, tog oss en promenad och njöt av glass i solen. Jag påbörjade även projektet album med graviditetens resa och bilder.. Det. Tar. Tid.
Igår for vi hemifrån tidigt för att vara i Södra Vi på konfirmation på förmiddagen. Truls han sov hela vägen dit. Jag ammade honom i bilen och sedan smet vi in i församlingshemmet så han kunde få ny blöja. Vi satte oss längst ner i kyrkan ifall han skulle protestera högt. Jag tänkte att han lär väl få panik när kantorn börjar spela men inte då, han somnade snart och vaknade inte förrän det var en kvart kvar av gudtjänsten. Då satt han och kikade på ljuskronorna i taket och all folk, sa inte ett pip. 
Präst kanske?!

Mottagningen var i Gullringens värdshus och även där sov han. Social kille. Han var vaken en stund i början, fick mat och satt i knät på morbror. När vi sedan skulle äta la vi ner honom i vagnen som stod bredvid vårt bord och han somnade mitt bland allt folkprat och vimmel, vi var ändå strax under 60 personer! Så skönt att han kan slappna av och sova trots ljud, det vore lite bökigt om han var van vid att det ska vara knäppt tyst när han ska sova. Hemma här så smäller det i dörrar, dammsugs det under vagnen, springs i trappor, pratas och kivas syskon emellan, plus att jag tappar saker och smäller i köksluckor.. he he.. Man kan inte bli annat än van. Ibland blir det såklart för mycket ljud för honom men han sover för det mesta väldigt bra även att det är liv och rörelse i huset.  
Lagom till att gästerna började dra sig hemåt vaknade han och blev nytankad innan hemresan. Han satt vaken en stund men somnade snart och sov ända tills bilen stannade i carporten 2 timmar senare.

Han är ingen svår bebis att ha med någonstans.. 

När jag var i mitt sökande efter Newbie-bodyn ringde både min kusin Maddi och syster Frida och meddelade att de hade hittat varsin! Lycka! Igår fick hem den som Frida hade haffat åt sig, i strl 74, och hon hade även köpt en gubbkeps till Truls! Så sjukt söt! Vissa saker är bara givna till/på bebisar/barn! Pippi-tröja, Gubbkeps, Mini-kånken, Converse m.m. 


Växa liiite till bara :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar