onsdag 17 april 2013

Tillsammans bildar vi ett starkt team

ag läste en sak någonstans på en blogg för ett tag sedan och jag kan skriva under mitt namn på det. Det är precis så det går till i det här hemmet också. Jag är den i vårt förhållande som gärna gasar på och river iväg. Får mina infall och anfall, en del positiva och en del negativa. Jag har även många gånger lätt att snöa in mej själv och kan hamna i ett träsk av negativa tankar och funderingar.

Jag har foten på gasen. Tänker för mycket. Upp. Ner. På. Av. Rastlös.
Frank är den i vårt förhållande som ser det verkliga i saker och ting. Han får mej många gånger i rätt spår och kan lyfta ur mej ur mina ledsamma tanketräsk. Vänder negativt till positivt. Se lösningar - ja så typiskt män - hur löser vi det här..?
Han har foten på bromsen. Jämn. Stabil. Obotlig (ibland jävlig jobbig) optimist. Realist. Lugn.
Man ska ju komplettera varandras egenskaper sägs det och tillsammans når vi en mittimellanfart.
Sen är ju vår humor av det bästa slaget. Såklart. Förutom att han var råsnygg på vår första dejt (helg) så föll jag dessutom pladask för hans humor och sinne. Han är som jag, har lätt att vrida på en extra växel så det spårar ur. Vi kan många gånger knäcka totalt och skratta tills magmusklerna vrider sig i plågor.
Även i de svåra stunderna bryter han smärtan eller oron med sin humor. Jag kan inget annat än att älska den där norrmannen!

Kjaerlighet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar