måndag 20 augusti 2012

Första klädköpet till parveln

Å så mycket fint det finns på Kappahl. Jag är fullkomligt förälskad i Newbie-serien! Det är väl egentligen unisex fast ändå med utstickande pojk- och flickkläder. Jag älskar deras fina detaljer som de små knapparna!  

Idag går vi alltså in i den 20:e graviditetsveckan, med andra ord 19+0. Magen har börjat puta mer och mer. Jag visade den för ett par arbetskamrater innan jag gick hem i fredags och de bara gapade och var förvånade att det syntes så tydligt nu. Det känns verkligen som om den kom på ett par dagar. 
I det rent kroppsliga så känns det som vanligt, jag är fortfarande trött men ska snart börja med järntabletterna. Egentligen vore det väl smartast att ta dem redan nu men jag gillar dem verkligen inte så jag förhåller mej till rådgivningen som jag har fått, att starta nästa måndag och ta dem varannan dag. Ush magen kommer inte bli glad på mej. Jag är annars blodgivare så jag vet att jag får reaktioner utav tabl. 

Den största skillnaden är att jag har börjat känna av den lille. Den petar inifrån lite då och då. Tycker att det kommer mest på kvällarna när jag har satt mej ner i soffan t ex. Blir lika förvånad och lycklig varje gång det sker. 

Älskar dej redan!

2 kommentarer:

  1. Jättesöta kläder! Nu har jag öppnat min vanliga blogg igen (hannahsvardag.blogspot.com) därifrån kan man även ta sig till min gravid blogg. Välkommen dit om du vill :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillar verkligen den serien! VILL HA ALLT ;)

      ÅH så bra! Vilken får jag länka till här? Om jag får det för dej vill säga..

      Kram

      Radera