måndag 6 augusti 2012

Så var det måndag igen

Idag går vi in i vecka 18 ( 17+0 ). Jisses! Jag är lika förvånad varje veckobyte. Att det är en ny måndag innebär också att det nu bara är två veckor kvar till RUL. Åh vad vi längtar! Det ska bli så spännande att se ifall barnmorskan kan lyckas se om det är en flicka eller pojke.
I familjen råder lite olika gissningar:

F tror på en dotter.
Jag tror på en son.
Bonussonen tror på en bror.
Bonusdottern tror på en syster.

S p ä n n a n d e!

Imorse kikade jag på Blocket efter barnvagn. Vi har absolut ingen plan på att gå och köpa en splirrans ny vagn utan kör på begagnat åk. Det är ganska bra andrahandsvärde på dem. Men vilken djungel! Hur ska man tänka? Å ena sidan så bör den vara lätt att köra i snö eftersom den föds i januari, men å andra sidan så hur mycket kommer vi vara ute och skena om det är massa snö och liten är nyfödd? Vintern lägger sig snart och det blir planmark. Förhoppningsvis, skulle inte förvåna mej om snön ligger kvar till mars bara för att jag tänker såhär ;)
Den ska vara liten och smidig för att packa in i bilen, lättkörd och helst ha svängbara hjul fram ( tre eller fyra spelar mindre roll ). Ja.. som sagt d j u n g e l.

Tur vi har ett tag kvar på oss att fundera..

Jag sov ganska illa inatt. Inte på grund av full blåsa eller tom mage utan att det gjorde och gör ont i magen. Det stramar och molar i nedre delen av magen. Från naveln och neråt och ut på sidorna. Växtvärk antar jag. I sängen har jag tre kuddar, två under huvudet och en som jag knölar till framför magen när jag ligger på sidan. Det har fungerat ganska bra tidigare men inatt låg jag inte skönt hur jag än försökte buckla till mej. 

1 kommentar:

  1. Jag har en emmaljunga duo edge (stor, tung, dålig, jag är missnöjd! Kostade 11 000!!! Skitvagn) Har en Baby jogger city elite som jag älskar! (ca 6500 kr) och kompisar som har Brio happy, verkar lätta smidiga och bra! Har även två gamla emmaljunga som dagisvagn och liknande som jag köpte på blocket för 300-500 kr som jag är nöjd med.

    SvaraRadera